søndag den 23. juni 2013

Dagens makeup: Sommer elegance + New in (Amethyst Pressed Pigment fra MAC)


Det er utroligt, hvor hurtigt et blogindlæg kan blive forældet! I forgårs skrev jeg i indlægget: Mac Deeply Dashing Pressed Pigment - Dagens makeup, at jeg kun havde to af MAC's Pressed Pigments, men så i dag modtager jeg min svigerforældres fødselsdagsgave til mig, hvor der blandt også var en Pressed Pigment i farven Amethyst i blandt :-)

Jeg elsker virkelig MAC's Pressed Pigments. De er anderledes end alle andre øjenskygger jeg kender. De virker til alt og fås i flere fine farver. De er også større end MAC's almindelige øjenskygger - faktisk dobbelt så stor, hvilket er et klart plus for de koster næsten det samme. 

MAC Pressed Pigment i Amethyst

MAC Pressed Pigment i Amethyst

Men dette blogindlæg er jo egentlig mere et "dagens makeup" end en decideret anmeldelse, så tilbage til makeuppen!

Makeuppen er designet til at passe til en sommerfest, grillfest eller lignende. Idet jeg har tilføjet en sort vinged eyeliner, synes jeg, at makeuppen egner sig perfekt til de festlige anledninger, hvor klassiske smokey eyes vil være for voldsomt. Den pressede pigment sørger for diskret glimmer på øjelåget.

Til mit look har jeg brug MAC's Studio Sculpt SPF 15 foundation i NW20 og en smule af den faste concealer del fra Nilens Jord Duo Concealer i nr. 588 for at lysne under øjnene. Blushen er en ældre sag, som desværre ikke er på market længere. Men den hedder Max Factor Flawless Perfection i 235 Chestnut. 

Øjenmakeuppen er det interessante element i denne makeup. Og da jeg har brugt adskillige ting vælger jeg lige at liste dem i punkt form med en lille forklaring for overskuelighedens skyld.
  • Urban Decay Primer Potion
  • Maybelline Color Tattoo i Pink Gold som base til pigmenten
  • MAC Pressed Pigment i Amethyst på hele øjelåget. Har brugt mit trick med FIX+ som nævnt tidligere her. Denne bringes også ned under øjet for at skabe en helhed i makeuppen.
  • MAC Pressed Pigment i Deeply Dashing i yderkrogen.
  • Rimmel Glam Eyes sort eyeliner
  • Urban Decay 24/7 Glide-on Eye Pencil i Perversion på øjets våde kanter
  • L'Oréal False Lash Wings mascara

På læberne har jeg Rimmels nye Apocalips lipgloss i Solstice.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)