tirsdag den 16. juli 2013

Battle: MAC Pro Longwear Concealer vs. Nilens Jord Duo Concealer - Rander under øjnene

MAC Pro Longwear Concealer i NW20 og Nilens Jord Duo Concealer i Nr. 588

Jeg vil basere følgende battlerunde på seks kategorier:

  1. Dækkeevne
  2. Holdbarhed
  3. Finish
  4. Emballage
  5. Farvevalg
  6. Pris

For at starte fair ud med dagens dyst har jeg taget flere billeder undervejs, sådan at I også kan følge med undervejs.

Før jeg påførte concealer under hvert sit øje lagde jeg et lag foundation (MAC Studio Sculpt SPF 15 i NC20).

Uden makeup, kl. 8.40 om morgen. 
"Bart" ansigt, kun med foundation. 
Nilens Jord Duo Concealer under venstre øje og MAC Pro Longwear under højre øje.

Med færdig makeup.
1. Dækkeevne (vinder = uafgjort)
Hos begge concealers synes jeg, at dækkeevnen er i top! Jeg vil selv mere, at jeg har rimelig tydelige rander under øjnene, som jeg synes forsvinder mere eller mindre helt med concealer.

2. Holdbarhed (vinder = uafgjort)
I dag ovre på arbejdet tog jeg et billede i min frokostpause kl. 12.30. 
Kl. 12.30 - midt i hovedrengøringen af en øjneoperationsstue).
Dette billede er taget med mit gamle almindelige digital kamera i modsætning til de andre billeder som er taget med  mit spejlreflekskamera.  
På lang afstand var jeg stadig meget tilfreds med dækkeevnen. Dog blev det lidt tidligere i løbet af dagen at se, at min Nilens Jord Duo Concealer måske var en anelse for lys?

Det sidste billede jeg har taget er taget kl. 19.13, og ikke nok med at det viser en meget træt Teresa, viser det også holdbarheden efter svedig cykeltur til arbejdet på 3 km, 8 timers rengørings arbejde med 3 timers hovedrengøring inklusiv, en 3 km (varm) gåtur i solskinnet og indkøb. 


Jeg er selv meget tilfreds med holdbarheden for begge concealere. 

3. Finish (Vinder = Nilens Jord)
Det er under denne kategori, at den største forskel opstår mellem concealerne. 

Fra lang afsted ses det slet ikke, men zommer man tæt på er forskellen helt vild!

MAC Pro Longwear Concealer

Nilens Jord Duo Concealer
Forskellen er kæmpe stor! MAC's Pro Longwwear concealer er mere mat og tørre hurtigt ud, så de linjer der er kommet i løbet af ganske kort tid er umulige at gnide forsigtigt væk med en finger. Linjerne er kommet for at blive hos Pro Longwearen (kæmpe minus for mig!). Jeg synes et closeup resultat af MAC Pro Longwear Concealer er desideret grimt. Det ser hæsligt og kunstigt ud. Meget kalket og klumpet. Den virker slet ikke optimalt for mig i hvert fald.

Derimod giver Nilens Jord Duo Concealer et mere "dewy" resultat som ligner huden. Jeg har en smule fine linjer under øjnene, som jeg ikke nødvendigvis ser som nogen skidt ting - jeg ser det mere som et tegn på, at jeg smiler rigtigt meget, og med denne concealer er de stadige tydelige, ja, men det ser naturligt ud. 

4. Emballage (vinder = Nilens Jord)
Endnu en gang vinder Nilens Jord. Grunden til dette er meget enkel; det er muligt selv at bestemme mængden af concealer med den lipgloss lignende applikator hos Nilens Jord, hvorimod at mængden (som i øvrigt er for meget) er forudbestemt hos MAC med deres pumpesystem.
Nilens Jord Duo Concealer - Applikator til den flydende del af duo'en. 

Mængden af concealer ved ét pump hos MAC Pro Longwear Concealer. 
Og da Nilens Jord Duo Concealer faktisk er en duo bliver den endnu mere et hit hos mig. Den faste stick funktion er optimal til de steder som kræver lidt ekstra dækning, fx ved urenheder. Den flydende egner sig perfekt til under øjnene, hvilket billederne også viser. Den har en let og cremet konsistens som er til at arbejde med. 


5. Farvevalg (vinder = MAC)
Hmm... Kort sagt fås Nilens Jord Duo Concealer kun i to farver. En lys og en lidt mørkere (stadig relativ lys). Jeg ejer selv den lyse for tiden, men har tidligere også ejet den mørkere. MAC concealer ses i et utal af farver og hudtoner. Så for mig er det meget tydeligt, hvem der vinder her. MAC!

6. Pris (vinder = uafgjort)
Jeg har lidt svært ved at vurdere denne kategori. Mest fordi det er umuligt for mig at finde nogle oplysninger på, hvor meget concealer, der er i Nilens Jord Duo Concealer. Jeg ved at mængden i MAC's concealer er 9 g, men det hjælper mig ikke så meget, når jeg ikke ved, hvad jeg skal sammenligne med...

Jeg kan dog sige, at med Nilens Jord Duo Concealer får man to produkter i ét, mens man hos MAC kun får den flydende del. En fast concealer kan dog også købes separat hos MAC. 

Prisen på Nilens Jord Duo Concealer er pt. 140 kr. i Matas, mens at MAC Pro Longwear Concealer koster 150 kr. hos MAC, så det er umiddelbart ikke prisen, der gør den store forskel her.  Tilgængeligheden kan derimod have noget at sige; Matas forretninger er alle vejene, men det er MAC's standere ikke. 


Overordenet vinder: Nilens Jord Duo concealer pga. dens emballage og finish. Jeg kunne dog godt ønske mig et større farveudvalg. Det begrænset farvevalg afholder mig dog ikke i at fravælge Nilens Jord, men jeg falder også inde for farverne. 

2 kommentarer:

  1. Hvor du sød! Tusind tak for indlægget. På billedet hvor du har påført begge concealers kan jeg se at de dækker lige godt. Og må give dig ret i, at concealeren fra nilens jord ser bedst ud efter en lang dag. Endnu engang tak, nu ved jeg hvad jeg skal vælge for en! :-p

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt - det var sjovt at prøve. Held og lykke med købet. Det eneste jeg savner er som sagt flere farver at vælge imellem. :)

      Slet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)