fredag den 8. marts 2013

Anmeldelse: Naked 2 palette - købt hos BeautyBay.com



























Så kom paletten med posten - weeii!! Kun 5 arbejdsdage efter bestillingen. I følge hjemmesiden stod der 5-7 arbejdsdage - så jeg er godt tilfreds med leveringstiden :)

I forhold til størrelsen, må jeg indrømme at jeg blev en smule overrasket. Jeg havde fået en eller anden opfattelse af, at paletten var viiild stor og bøvlet at have med nogen steder, men det synes jeg overhoved ikke den er!! Den har en fin størrelse.

En ting som jeg var dybt rystet over, og et virkelig minus var, at seks af farverne sad ikke fast i paletten, da jeg fik den!! Limen virkede simpel ikke!! Så de faldt alle sammen ud, da jeg havde paletten på hoved. Heldigvis var jeg forberedt på problemet idet paletten raslede, så jeg sørgede for at de faldende øjenskygger faldt ned i min hånd og ikke hårdt ned på gulvet! Jeg havde noget sekundlim liggende herhjemme og skyndte mig at lime øjenskyggerne ordentlig fast - og nu virker det! :) Jeg ved dog ikke om denne fejl kan kædes sammen med beautybay.com eller om det skete under leveringen?

Men generelt synes jeg det er nogle super fine farver, og jeg ser rigtig mange muligheder! Også derfor at jeg har tilknyttet 6 forskellige looks til dette review. 







Med til paletten følger en duo børste "Crease & shadow brush". Selv om mange siger, at den er okay, var jeg ikke imponeret! Og jeg har altså stort set ingen børster selv at sammenligne med. Selv har jeg kun et penselsæt fra Matas (Gillian Jones Klassisk Penselsæt til 299 kr.), men jeg vil altså foretrække dette sæts øjenskygge- og blending-pensler overfor Urban Decays vedlagte... Jeg synes UD's crease pensel virker hård og stikkende mod huden, hvilket dybest set ikke er særlig rart. :( UD's shadow pensel får øjenskyggerne til at støve helt vildt nede i paletten, når jeg prøver at samle pigment på penslen, så heller ikke denne halvdel er jeg vil med.

Til gengæld vil jeg sige, at den medfølgende lip junkie er utrolig fin! Og smager og dufter desuden rigtig godt.

 



Seks forskellige looks

1. Look - School Day

 

Dette look er faktisk ret simplet at lave - og hurtigt!
Jeg valgte ikke at tage foundation på, da jeg følte, at jeg havde lyst for et mere let og naturligt look.

ANSIGT
  • En lille smule primer: Rimmel Fix & Perfect pro primer
  • MAC Pro Longwear concealer i farven NW20
  • MAC Studio Careblend Pressed pudder i Medium
  • E.L.F. Blush i farven Pink Passion
  • MAC Fix+ 


LÆBER
  • Urban Decay Lip Junkie i Naked (følger med i Naked 2 paletten


ØJNE
  • MAC Paint Pot i Bare Study
  • Tease i globelinjen
  • Foxy under brynet
  • Bootycall på selve øjenlåget (2/3 dele ind) og lige under buen i øjenbrynet (som highlighter)
  • Tease på den yderste 1/3 af øjenlåget
  • Jeg følte dog stadig, at der manglede lidt, så jeg tog en smule af Verve på midten af øjenlåget
  • Origins Full Story Lush-Lash Mascara i black


Close up-billeder 


2. Look - Smokey eyes

I min "legen" med paletten prøvede jeg bare nogle forskellige looks af - og derfor følger der ikke et full-face billede med, da jeg nogle gange kun selv fokuserede på øjnene... Og dette look er én af dem :)

Beklager mine små øjne... jeg har virkelig svært ved at få mit øjenlåg med på billeder!

ØJNE
  • Tease på hele låget og  i globelinjen - denne farve er bare en perfekt blender!
  • Foxy under brynet
  • Sort eyeliner omkring hele øjet (min var fra GOSH)
  • Blackout oven på eyelineren --> blendes sammen med Tease
  • Verve i inderkrogen af øjet - blot som opfrisker :)
  • Mascara

 

3. Look - Fra arbejde til fest





Blot som kommentar vil jeg selv sige, at dette look ser lidt mørkere ud i virkeligheden end de gør ifølge mit kamera!

ØJNE
  • MAC Paint Pot i Bare Study
  • Foxy under brynet
  • YDK på midten af øjelåget
  • Supect i inderkrogen
  • Busted i globelinjen - mixet med en smule af Tease + i yderkanten af øjelåget
  • Mascara 
  • Eyeliner på den våde kant


Dette look kan evt. gøres mere festligt med en våd eyeliner langs øjelågets kant.


4. Look - Gold 'n glamous!




ANSIGT

  • MAC Studio Sculpt SPF 15 i NW20
  • MAC Pro Longwear Concealer i NW20
  • MAC Blush i Melba
  • MAC Careblend Pressed pudder i Medium

LÆBER
  • Urban Decay Lip Junkie i Naked :)

ØJNE
  • MAC Paint Pot i Bare Study
  • Half Baked på hele øjelåget
  • Snakebite i yderkanten af øjelåget - trukket lidt op i globelinjen og langs øjevippekanten under øjet
  • Bootycall i inderkrogen
  • Foxy under brynet

5. Look - Silver 'n sexy




ANSIGT
  • L'Oréal True Match Super-blendable foundation i R3-C3
  • Nilens Jord duo concealer i 588
  • MAC Studio Careblend Pressed pudder i Medium
  • E.L.F. Blush i Pink Passion
  • MAC Fix+

LÆBER
  • MaxFactor læbestift i 827 Bewitching Coral - købt i Netto for 30 kr.!!

ØJNE
  • Verve på øjelåget
  • Pistol i den yderste del af øjelåget
  • En smule af Blackout i "outer V" og lidt op langs globelinjen
  • Foxy under brynet
  • Sort flydende eyeliner
  • Mascara


Før læbestiften kom på!

6. Look - Another school day



ØJNE
  • MAC Paint Pot i Bare Study
  • Tease i globelinjen
  • Suspect på hele øjelåget
  • Bootycall i inderkrogen
  • Foxy under brynet
  • Blackout som eyeliner
  • Mascara


---------------------------------------

NB! Der er én farve, som ikke indgår i nogle af disse looks (nemlig Chopper), og grunden til dette skyldes ikke, at farven ikke duer til noget, men mere det faktum, at den farve ikke lige passede ind i de looks, som jeg gerne ville lave her til. Selv om der indgår 12 farver i paletten, er de alle MEGET tæt på hinanden, og derfor kan de forskellige looks se mere eller mindre ens ud. Et look på copper vil komme meget tæt på et look med YDK. 

Jeg har nydt at lave de forskellige looks, og har prøvet så vildt muligt at lave dem forskellige! Pigmenteringen holder desuden rigtig godt! Med MAC's paint pot under øjenskyggerne, kan looket holde i meget længe. Dog vil jeg lige nævne, at hvis man bare får den mindste smule vand i øjnene - fx fra blæsten (hvilket jeg tit gør), så holder farverne desværre ikke specielt godt :( Men i tørvejr og vindstille er de perfekte for neutrale looks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)